Actualitat | APGCC

Data de publicació: 30-10-2020

Comunicat sobre les noves mesures en matèria cultural

L'APGCC es posiciona en contra de les noves mesures
Data de publicació: 30-10-2020
Ahir dijous 29 d'octubre el Govern feia públiques les noves mesures que tenen com a objectiu baixar la taxa de contagi del virus COVID19. Aquesta mesura ha tornat a tocar de ple la cultura, i a partir d'avui 30 d'octubre, i durant els propers 15 dies, es prohibeix l'exhibició pública de qualsevol tipus d'espectacle i, per tant, s'obliga al tancament de teatres, sales de concert i altres espais culturals d'exhibició. Museus i sales d'exposició poden continuar amb la seva activitat, amb les restriccions i mesures d'aforament actualitzades. També escoles i espais de creació poden continuar fent assajos, entrenaments i residències, extremant les mesures de segureta i higiene. Les biblioteques, per la seva banda, funcionaran només amb servei de préstec. En l'àmbit audiovisual, els doblatges i rodatges continuen l'activitat com fins ara.

Tot i la necessitat de prendre mesures contra la pujada de números de contagis, de nou aquestes mesures resulten colpidores i aboquen a la precarietat econòmica a milers de professionals de la cultura, que no només treballen dalt d'un escenari. La cultura i els espectacles públics s'han mostrat compromeses des de l'inici de la pandèmia amb la situació sanitària, mirant de garantir sempmre una #CulturaSegura tot i la repercussió que això suposa a nivell econòmic per al sector, però de nou les annul·lacions sobtades posen en dubte l'essencialitat de la cultura que es va declarar el passat 23 de setembre

Per primer cop, però, el Departament ha anunciat conjuntament amb les mesures la publicació d'ajuts a empreses, entitats i professionals per valor de 17,2 milions d'euros mensuals fins que la situació es normalitzi, per intentar que aquest nou tancament afecti el mínim possible a empreses, companyies i professionals. En aquest sentit, es revisaran i s’adaptaran les bases de convocatòria d’ajuts per a artistes per donar cabuda al major nombre de professionals. També s'activaran línies d’ajuts a festivals i entitats per a què puguin pagar els catxets a les companyies, les anul·lacions de bolos i totes les despeses que es derivin d’aquestes i del tancament de teatres.

Tot i això, les mesures no seran suficients per cobrir les problemàtiques de les  diferents realitats professionals que coexisteixen al nostre sector, i és per això que des de l'APGCC ens posem a disposició d'administracions i professionals per tal d'interlocutar i fer arribar les demandes de totes les professionals de la gestió cultural i per intentar que aquestes mesures s'apliquin durant el menor temps possible, a fi que l'ecosistema cultural sobrevisqui a la crisi pandèmica.

Tags: