Actualitat | Gestió cultural

Data de publicació: 03-12-2024

Fundación Alternativas publica l'Informe sobre l'estat de la cultura a Espanya 2024

L'anàlisi se centra en els drets culturals com a resposta als desafiaments contemporanis que enfronta la cultura
Data de publicació: 03-12-2024

L'Observatori de Cultura i Comunicació de la Fundación Alternativas presenta l'Informe sobre l'Estat de la Cultura a Espanya 2024. Aquest any, l'anàlisi se centra en els drets culturals com a resposta als desafiaments contemporanis que enfronta la cultura tant en l'àmbit nacional com europeu.


L'informe, que celebra la seva onzena edició, explora temes crucials com la protecció de la propietat intel·lectual davant de la intel·ligència artificial, la comunicació cultural des d'una perspectiva constitucional i el paper de la cultura en un context de creixent incertesa global. També subratlla la importància de la cultura com a bé públic essencial i els reptes que enfronten els creadors, les indústries culturals i els gestors polítics a l'actual panorama sociopolític.


Dirigit per Diego López Garrido i amb la col·laboració de destacats autors com Jorge Fernández León, Juan Arturo Rubio Arostegui, i Nuria Lloret Romero, l'informe aborda propostes concretes per enfortir els drets culturals a Espanya. Entre les iniciatives més rellevants s'inclou el desenvolupament d'un Pla Nacional de Drets Culturals i el debat sobre la incorporació de la cultura com a bé públic global a la pròxima conferència Mondiacult 2025 a Barcelona.


Aquesta publicació no només ofereix un diagnòstic exhaustiu, sinó també recomanacions clau per impulsar la democratització cultural i enfrontar fenòmens disruptius com la digitalització i l'auge de la intel·ligència artificial a les indústries creatives.


Per a més informació, accediu a l'informe complet al lloc web de la Fundació Alternatives.

Documents relacionats
Descarrega't l'informe

Tags: